every second counts

godmorgon! :)
sovit gott? inte jag! haha hade jätte svårt att somna för jag bara såg massa blod framför mig.
Somsagt, jag var ju på bio igår med systern min! 127 timmar hette filmen. Vi såg på trailern och tog den..bara för att
det typ inte fanns nån annan vi kunde ta. Vi båda hade hört att filmen kunde vara lite äcklig, men jag hade ingen aning om att den skulle vara såhääär äcklig, verkligen.
Alltså filmen handlar om :
en sanna berättelsen om äventyraren Aron Ralston som under en klättring råkar ut för en olycka och blir fastkilad i en bergsklyfta i 127 timmar. Medan han svävar mellan hopp och uppgivenhet går han igenom sitt liv, sina framgångar, motgångar och tiden han fått spendera med de han älskar. Tankarna ger honom styrka och han fattar ett beslut: Han ska överleva.
aa kopierade den biten hehe.. ;)
Men alltså då när han sitter fast där i bergsklyftan och har suttit  fast där i 5 dagar så bestämmer han sig för att bryta av armen TRE gånger och skära av sin hand (som sitter fast i stenen) med en slö liten fällkniv. Asså man fick liksom verkligen se allt, blodet och hur han skärde och allt. Då blev det bara för mycket. Allt blev svart och jag kände hur jag blev helt skakig och varm. Så jag sa till becka, "jag måste, ut, jag måste!!" hon ba nej, men sitt här bara, du behöver inte kolla haha. Men det gick verkligen inte, så jag gick ut och tuppade av på en bänk utanför biosalongen.
haha hemskt.. det var helt tomt där utanför också så jag låg där helt själv. Efter ett tag vaknade jag upp och ba var är jag?  inte kul.
Men filmen var faktiskt lite konstig på vissa ställen.. väldigt konstig.
men berättelsen är ju faktiskt sann, så det är ändå väldigt fantastiskt att nån har klarat av något sådant, helt sjukt egentligen. Vilken kämpe.
HTML koderna funka inte idag så, här är länken på trailern kolla! :)
http://www.youtube.com/watch?v=OlhLOWTnVoQ
och kom ihåg att trailern är inget jämnfört med filmen hehe ;)
fy asså, hemskt på riktigt.
skådespelaren och killen i verkligheten.
Man blev också frustrerad när man kollade för han satt verkligen fast.
och man kunde verkligen förstå hur han kände sig där. På det sättet
var det sjuukt jobbigt att kolla på den. Han skådespelade vekligen grymt
bra också.
Men haha vad långt detta inlägg blev, nu måste jag avsluta detta ;)
hejdåå puss





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



»Namn: [Fyll i ditt namn]
»Ålder: [Fyll i din ålder]

»Om mig: [Här kan du skriva lite kort om dig själv]